Néhány Gondolat a cégeladásról
Egy cég illetve vállalkozás adásvételénél mindkét fél örül, ha kedvező árat tud kialkudni és az üzletet sikeresen megkötik. A felek közötti megegyezés és az átadás-átvétel után az adás-vétel hivatalos része következik. Az okmányokat kitöltik a megfelelő módon és azok aláírás után beadásra kerülnek az illetékes bíróságokhoz az ügyben eljáró ügyvéden keresztül. Egy-egy példány marad az eladónál és a vevőnél is.
Nagyon fontos tényező lehet a megvásárolt cég további gazdaságos működése szempontjából!
Át kell gondolni és fel kell készülni rá, illetve szükség esetén előre meg kell egyezni a régi vezetéssel, hogy mi lesz a sokszor a tulajdonos/ok személyes ismeretségét képező vevőkkel, szállítókkal és alkalmazottakkal, és az esetlegesen ilyen elvek alapján felépülő, eddig így működő kapcsolatrendszerrel!
Egy cégeladásakor mindig tulajdonosváltás történik, sokszor előfordul az az eset, amikor a régi tulajdonos szinte magával viszi ügyfélkörének tetemes részét a kialakult személyes kapcsolatrendszer miatt, így szinte ellehetetlenülhet az addig akár jól prosperáló cég is.
Nagyon fontos még a vásárlás előtti időszakra vonatkozó banki kapcsolattal tisztában lenni és esetenként a bankok képviselőjével egyeztetni a cég adás-vétel megtörténte előtt!
Nagyon lényeges Cég-adás vétel esetén!
Milyen a jelenlegi pontos pénzügyi helyzete a cégnek (aktuális NAV folyószámla kivonat, főkönyvi kivonat, tárgyi eszköz kivonat, vevő-szállító nyilvántartás, pénztár)?
Az eladó szempontjából is fontos ez, mivel a pillanatnyi helyzet LEFIXÁLÁSÁVAL ÉS tisztázásával a kötelezettségekkel kapcsolatban történő előzetes megegyezéssel igen sok kellemetlenség kerülhető el mindkét fél számára.
Amennyiben megfontolja a fentieket cég adás-vételkor esetén, jó esélye van, hogy nem veszik kárba energiája és ideje feleslegesen hosszú egyezkedésre és perlekedésre.
A felszabadult energiát és időt a cége hatékony működtetésére fordíthatja!
Kívánunk mindehhez sok sikert!